18 años ayudando a las empresas ecuatorianas
a elegir el mejor software

Sobre MaintainX

Con MaintainX, las escuelas pueden gestionar órdenes de trabajo, agilizar el mantenimiento y optimizar los recursos.

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Puntos a favor:

When ever i have a query the customer care team promptly gets back to me with meaningful and useful information. For a one man show is brilliant, but it is tailored to large companies and personal.

Contras:

There is no email system to communicate with client and vendors, it's all done through the App.

Valoraciones de MaintainX

Evaluación media

Facilidad de uso
4,8
Atención al cliente
4,8
Funcionalidades
4,6
Relación calidad-precio
4,7

Probabilidad de recomendación

9,3/ 10

MaintainX tiene una valoración global de 4,8 estrellas sobre 5 según las 789 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (789)

Daniel
Daniel
Ingeniero mecanico en Chile
Usuario de Linkedin verificado
Ingeniería industrial o mecánica, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Mejora tu plan de Mantenimiento con MAINTAIN X

4,0 el año pasado

Comentarios: excelente me ha permitido crear un plan de mantenimiento para el area de produccion donde trabajo, pudiendo gestionar ordenes de trabajo, costos y tiempos de mantenimiento

Puntos a favor:

en mi cuenta poder realizar una gestion de mantenimiento de forma sencilla, ordenada por medio de plantillas personalizadas, a su vez puedo ver costos, inventario, tipo de mantenimientos, la pieza o producto, realmente lo recomiendo se trabaja de forma mas ordenada sobre todo en las lineas de produccion

Contras:

es un poco costoso realmente no todos pueden tener aceso al software, ademas es ideal ver tutoriales por internet a pesar de que es algo intituivo

Nicolás
Técnico Electromecánico en Argentina
Sector textil, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Excelente implementación del programa

5,0 hace 9 meses

Comentarios: Excelente en todos los sentidos, muy recomendado

Puntos a favor:

La facilidad del uso a la hora de programar tareas de mantenimiento

Contras:

En la versión móvil puede que no se encuentren con facilidad algunas funciones

Amy
Producción en EE. UU.
Medicina alternativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Amo MaintainX

5,0 hace 7 meses

Comentarios: Me encantó la experiencia del curso y la facilidad de aprender y obtener herramientas que te ayudarán en tu ámbito profesional y personal.

Puntos a favor:

La forma de enseñar en sus cursos y la facilidad que se aprende.

Contras:

Que no se pudo descargar el certificado.

Katalina
Ing. Sistemas en Colombia
Seguridad e investigaciones, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Te ayuda a estar al dia

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Ha permitido a nuestras areas encargadas estar al dia con el mantenimiento preventivo de todas las areas.

Contras:

Hacen falta caracteristicas pero el programa funciona muy bien

Mauricio
Programador en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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Excelente software para monitoreo de tareas

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Fácil manejo de la plataforma, me ayuda mucho al seguimiento de procesos tanto a personal, como a tareas específicas, si necesito desglosar una tarea y personalizarla antes de pasar a la otra me lo permite.

Contras:

Podría ofrecer más soporte al aplicativo, pero de resto muy buena

Mariel
Project Manager en España
Maquinaria, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Gestión eficiente del flujo de trabajo con KeepX: la perspectiva de un usuario

5,0 hace 2 años

Comentarios: En general, mi experiencia con KeepX ha sido en gran medida positiva. A pesar de los inconvenientes menores, la plataforma ha facilitado mucho la gestión de los flujos de trabajo y la organización.

Puntos a favor:

He estado usando KeepX durante bastante tiempo y debo decir que ha mejorado drásticamente la gestión de mi flujo de trabajo. Me encanta lo fácil de usar e intuitiva que es la interfaz.

Contras:

Aunque en general estoy satisfecho con KeepX, me he encontrado con algunos contratiempos en el camino. A veces, la aplicación se retrasa al sincronizar datos entre dispositivos, lo que puede ser frustrante cuando se trata de tareas urgentes.

Cesar
Mantenimiento en Argentina
Aerolíneas/aviación, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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Excelente software de mantenimiento

4,0 hace 2 años

Comentarios: Una muy buena experiencia, lo recomiendo.

Puntos a favor:

Es una excelente herramienta de seguimiento, trazabilidad y gestión general de mantenimientos preventivos, predictivos y correctivos.

Contras:

Realmente es muy difícil destacar algo malo cuando en realidad es una herramienta importante en cualquier tipo de gestión de ingeniería y mantenimiento

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Automoción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Buena plataforma para sistema de mantenimiento

4,0 hace 2 años

Comentarios: Como sistema de mantenimiento fácil de usar es un 10.

Puntos a favor:

Me parece que la interfaz que utiliza es clara y sencilla de utilizar.No se necesita un proceso largo de aprendizaje para manejarte con la aplicación.

Contras:

No tengo nada en contra de este software funciona bastante bien.

Raquel
Demand planner en España
Productos farmacéuticos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
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Buena plataforma, pero con algunas limitaciones

5,0 hace 2 años

Comentarios: "MaintainX es una buena plataforma con espacio para crecer. Es ideal para empresas con equipos de mantenimiento y presupuestos más pequeños.

Puntos a favor:

MaintainX es una plataforma simple y fácil de usar que es fácil de aprender.

Contras:

Algunas capacidades están limitadas por las restricciones del programa, como la capacidad de escalamiento entre categorías, el bloqueo de programación y el seguimiento de activos de "mal actor" de Pareto.

Jill
Jill
President en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para instalaciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Great Work Order System! Even Better Support!

5,0 hace 2 años

Comentarios: One of the most affordable, customizable systems we have seen, and the customer service is so responsive and out of this world.

Puntos a favor:

MaintainX was very easy to customize to our needs. The techs were very helpful in taking our criteria, and helping us set up a system that works for us and our clients. We highly recommend them!!!

Contras:

We would love to be able to upload our own bulk work orders in order to have control over the timing of when they are seen by our technicians.

Edgar
IT Tech en EE. UU.
Bienes de consumo, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Love it with all my heart

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Love it a lot, prefer it better to the other service we had

Puntos a favor:

Easy to use, very user friendly, how simply the app is

Contras:

What I don’t like is when started a time it’s only visible on that device

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Vino y licores, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Great Support when transitioning to digtal

3,0 hace 11 meses

Comentarios: "It's been a challenging journey, but most of the problems you are facing are due to the presence of incorrect data. This is where our customer support team comes in. I hold regular meetings with them to ensure that we are all set for success. I do wish that the app had a more user-friendly interface, with visual aids and a search function similar to Google. However, I must say that it is a well-designed and forward-thinking product that will certainly enhance your overall efficiency."

Puntos a favor:

Great support and they are on the right path to have an front line first app

Contras:

The lack of customizations and the lack of levels of access and cost.

Sam
Senior Manager - Technical Services en Nueva Zelanda
Dispositivos médicos, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Alternativas consideradas:

Excellent system, Excellent support

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Excellent implementation and ongoing support.

Puntos a favor:

MaintainX has allowed us to streamline our old paper-based maintenance procedures by creating new digital, dynamic MaintainX procedures. Users can easily complete procedures on a device at the point of use, upload photos and provide accurate, real-time updates on work orders. Procedures are incredibly versatile and customisable and can be used for so much more than just basic maintenance activities. Our dated excel-based asset register has now been replaced with a detailed asset management system that automatically links any Work Order with its associated asset. This provides an accurate history of any work performed for any of our assets and has saved so much time by not having to manually search through records to find the information we're looking for. The meters feature has also now allowed us to track and monitor a wide range of readings accross our assets and facilities, providing real time visibility on equipment performance and the ability to identify negative trends before they results in a breakdown. The MaintainX support team also provide a fantastic service. The live chat and ticketing systems put you in contact with a real person who can guide you through any troubleshooting with the system. We also have a dedicated account manager who catches up with us regularly to keep us up to date on upcoming improvements, supports system integration and answer any other questions we might have.

Contras:

MaintainX is a great system and the team are constantly updating it with new features and bug fixes. While its great having such support and an ever evolving system, sometimes it can be difficult to keep on top of all the new updates. Fortunately the new changelog feature now allows you access to a full version history of all changes if you need more detail.

tina
Document Specialist en EE. UU.
Productos lácteos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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Document Specialist

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Over all experience has been great, works well for our needs

Puntos a favor:

I like how easy it is to create work orders

Contras:

No dislikes, have found it to be very user friendly

Erik
Maintenance Engineer en EE. UU.
Papel y productos forestales, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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Alternativas consideradas:

Excellent software, easy to teach, use, and implement

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: It has been excellent. The user interface is intuitive to use and understand. It has also been excellent to teach and have other people learn to use.

Puntos a favor:

Easy to learn, teach, and implement. It is the closest to paper on the computer I have tried.

Contras:

You cant have more than one asset per work order

Hanz
Project Engineer en EE. UU.
Productos cosméticos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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A Project Engineer's Friend

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: My overall experience has been great with MaintainX. I have assigned roles, completed tasks, and this has allowed me to create suggestions for FIP, 5S, and more GMP protocols to be implemented into our plant.

Puntos a favor:

The integration of the time and work that are put into creating preventative maintenance plans, as well as spare parts indexes are now considered Automated at our plant. It is still in the works to get the software more integrated closely with our departments, but I do see the effect and the visibility that the software provides through our different departments helps with having these projects completed as well.

Contras:

A few cons that I have noticed with MaintainX are integrating the project owners with the plant. It takes effort from multiple departments to align these new processes into place. I noticed personally, that I am working on one of the project owner's tasks regardless of us having this software. I am hoping in the future, once this program is more integrated into our company, our main MaintainX point of contact can have more time with performing organization with Spare Parts, as this is a necessity for MaintainX to work.

John
Director of maintenance and facilities en EE. UU.
Automoción, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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maintain x

5,0 la semana pasada Nuevo

Comentarios: have used at multiple brands across the industry, have always had a positive experience and customer service has always been great.

Puntos a favor:

the platform is user friendly and easy to train personnel.

Contras:

I wish the internal warehouse feature was available on the premier level subscription.

Mayra
Quality Supervisor en EE. UU.
Producción de alimentos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Maintain X is versatile and easy to use.

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: I'm having a good experience using Maintain X, not just for maintenance, I'm using this app for QA, creating different templates for the different customer requirements on each product, is easy to use even to do Pre-op inspections, adding pictures and the signature block is the best field to make sure the operator is aware about what's happening.

Puntos a favor:

I love to create forms to do my checks easily

Contras:

I do not have any issue using this app...

Michelle
Store manager en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Maintain X makes life easier

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: No problems love you can do work orders and invoices all in the same program

Puntos a favor:

Everything is in one spot and easy to find between work orders and invoices

Contras:

On some functions there is no end button

Stephen
Acquisitions Specialist and Building Ops Admin en EE. UU.
Propiedad inmobiliaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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MaintainX in Affordable Housing Management

5,0 hace 4 meses

Puntos a favor:

MaintainX's ability to customize procedures to cater to the specific needs of our company, while being extremely adaptive to help us comply with the ever-changing regulations in affordable housing, has been an integral part in our success in maintaining a smooth and efficient operation. The user interface is extremely easy to use and is a huge bonus for our staff that are not the most technologically inclined because they find it easy to use. Lastly, the extremely responsive customer service ties the whole product together and makes it one of the best investments our company has made.

Contras:

There is not much, if even anything, to dislike about MaintainX. The only thing I would like different is another tier in between the premium and enterprise plans, to satisfy the need for slightly more features without having to pay the much higher price for enterprise when a majority of those features aren't applicable to us.

Jacob
Director of Facilities en EE. UU.
Alimentación y bebidas, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Alternativas consideradas:

The most user friendly and modern platform to date

5,0 hace 6 meses

Comentarios: Overall MaintainX has been working well. My technicians have picked it up quickly and the migration from our old system went well enough. The team is receptive to feedback and improvements to the platform as well.

Puntos a favor:

User friendliness and mobile app are by far the best on the market. My technicians were able to pick it up and run with it with little training. That is how easy it is to use.

Contras:

Although cheaper than other CMMS systems out there, there are a few missing features that we would like to get added. Floating PM's should be a standard and not require extra implementation. I know the team is working on this. The purchase order module is fairly basic and doesn't directly talk to work orders. It makes adding service calls by vendors take a little longer due to extra steps to add their costs to a work order and ultimately to an asset.

Timothy
Maintenance Supervisor en EE. UU.
Automoción, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Maintenance Supervisor/Planner

5,0 hace 5 meses

Comentarios: Compared to anything else I've use over the last 20 years, this is without a doubt the most powerful tool from an administrative aspect. The speed at which data can be retrieved improves communications and allows for analysis and further planning and total transparency.

Puntos a favor:

Easy Set up, Can review asset history. No need to print and store paperwork. Access for non maintenance team members to request work. Can upload pictures, videos and PDF's directly to a workorder seriously improves communication. Easy to edit or re-open workorders where follow-up work is required and comments get sent back to the original requestors.

Contras:

When exporting lists of workorders, Limited to 200 entries requiring large lists to be manually parsed together.

Erica
MRO Buyer Planner en EE. UU.
Producción de alimentos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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Alternativas consideradas:

MaintainX Is a Must Have

5,0 hace 4 meses

Comentarios: I have had nothing but good experiences with MaintainX over the past 2 years. I was thrown into using the software on day 1 and developing our parts inventory. It was not difficult to learn or execute.

Puntos a favor:

I like the ow user friendly the platform is as well as how quickly and thoroughly the account rep responds to questions we may have.

Contras:

The price is a little steep but we received a discount for our last contract. Other than that, no cons.

Ben
Maintenance Director en EE. UU.
Automoción, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Alternativas consideradas:

MaintainX - A superb CMMS solution for businesses big and small

4,0 hace 9 meses

Comentarios: I would highly recommend this solution to any company big and small. I think the more users out the more the product will improve for everyone. The team is great and the product is streamlined and very customizable and I am able to achieve everything I needed when I was initially looking for a solution.

Puntos a favor:

I love the continued development of the product. I work very close with the MaintainX team, and they have developed functionality that we felt was required for our business needs. The customer service is top notch, and I don't worry about issues I run into because they come up with a solution quickly.

Contras:

I would like to have the ability to customize fonts and highlight important text. Also, integrating with Excel would be a huge improvement.

Jennifer
Office Manager en EE. UU.
Servicios para instalaciones, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Great streamlined program

5,0 hace 4 meses

Comentarios: We have had a great experience with the program. I would love it if adding a new user it automatically went to a requestor vs automatically wanting to add them as an admin. We have had times when we accidentally tossed someone in the wrong category resulting in charges we didn't need.

Puntos a favor:

the ease of use including the optional phone app!

Contras:

we find the reporting side to be a little bit clunky but have had wonderful customer service in troubleshooting!