Aquilon

¿Quién usa Aquilon?

Pequeñas y medianas empresas que buscan una solución totalmente integrada, práctica y a la vez repleta de funciones, para respaldar la contabilidad, la distribución, la cadena de suministro y la fabricación.

¿Qué es Aquilon?

Adecuado para empresas de 5 a 100 empleados, el software empresarial integrado (ERP) Aquilon proporciona control y visibilidad con una aplicación asequible, completa y fácil de usar. Aquilon, flexible y rápido, se encarga de todas las necesidades de distribución, CRM, finanzas y cadena de suministro. Una gestión eficiente de empresas en crecimiento gracias a potentes herramientas de análisis de datos, creación de informes y consultas en tiempo real. Con potentes herramientas de análisis de datos, creación de informes y consultas en tiempo real para gestionar empresas en crecimiento de forma eficiente.

Información sobre Aquilon

Aquilon Software

http://aquilonsoftware.com

Fundada en 2006

Vídeo de Aquilon
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Resumen de precios de Aquilon

Aquilon no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Aquilon está disponible a partir de $75,00/mes.


Precio inicial

$75,00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Aquilon: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Instalado: Windows

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Aquilon

  • CRM
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de activos empresariales
  • Gestión de almacén
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera

Lista completa de Software ERP

  • Creación de informes/análisis
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Gestión de envíos
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Integración contable
  • MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
  • Planificación de requisitos de material
  • Presupuestos y estimaciones

Lista completa de Software de fabricación

  • Compras
  • Código de barras y RFID
  • Gestión de almacén
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la importación/exportación
  • Gestión de pedidos
  • Previsión de ventas

Lista completa de Software para distribución

Alternativas a Aquilon

Más alternativas a Aquilon

Reseñas de Aquilon

Todas las opiniones

Calificación general

4,6/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4,5
Atención al cliente 4,8
Funcionalidades 4,7
Relación calidad-precio 4,8

Evaluar software

Comparte tus experiencias con otros compradores de software.

¡Escribe una reseña!
Randall B.
President
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/1/2018

"Long time client"

Puntos a favor: very reliable and stable powerful tools great sales analysis and easy to integrate with other programs.
Training new recruits is easy and efficient
The contact manager is very helpful

Contras: The quoting module needs to be more friendly. Would like quotes to reflect inventory promised as well as keep track of all quotes sent to individual customers

Respuesta de proveedores

por Aquilon Software el 9/1/2018

The latest upgrade to the software will take care of the information for the quoting system as it now has user defined fields in the quote module. This upgrade has been released and the client is due to get the upgrade shortly

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/1/2018
Lucie P.
Administrator
Producción de alimentos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/11/2018

"Comprehensive software that tracks everything you need for your business at a good price!"

Comentarios: We started using Aquilon about 6 months ago and we have still not utilized all its features (partly due to a lack of time). However, we are happy we made the switch to Aquilon: it has not disappointed us and we keep discovering its great potential in our (slow) learning process.

Puntos a favor: What we like the most about Aquilon is that it pretty much does it all (accounting, invoicing, inventory, CMR, purchasing, manufacturing module and analysis). No need to synchronize data between different programs and applications (huge time saver and minimize data errors). All the different modules work seamlessly. Another great advantage is that the software is cloud based and can be accessed from anywhere at any time with a simple internet connection.
The role-base access control feature of Aquilon is also a key characteristic in order to have more control over what the employees can or cannot do as we grow bigger.
The staff at Aquilon is very responsive and they have always gotten back to our questions or solved our issues within the same day.
Being based in Vancouver, BC ourselves, the fact that Aquilon is from Vancouver is a big advantage to keep training fees low. Knowing the person you work with in person is always an added bonus.
Lastly and most importantly, Aquilon is priced very competitively for an all-in-one software.

Contras: The biggest challenge we have is to get used to how the software works. Many things are not easily undone/cancelled. It makes the software robust but in the beginning that makes it quite intimidating to use. As a small business, we did not have the money to follow a comprehensive training and felt a bit lost and insecure at first. However, the more we use it, the more we understand and the easier it becomes. Just take it one module at a time!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/11/2018
Jessie D.
Controller
Logística y cadena de suministro
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    2,5 /5
  • Asistencia técnica
    3,5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 20/5/2015

"Review"

Puntos a favor: Easy of use and responsive/knowledgable staff members

Contras: Period based system did not work well for our company

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 20/5/2015
Tom D.
PRESIDENT
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/5/2013

"REVIEW"

Comentarios: THIS IS A VERY GOOD STABLE PRODUCT THAT SHOULD MEET ANY SMALL TO MID SIZE BUSINESS NEED IN A COST EFFECTIVE AND FUNCTIONAL MANNER FOR MANY YEARS. CONSISTENT UPDATES ARE IMPROVING THIS PRODUCT. INVENTORY MANAGEMENT, SALES ORDER ENTRY AND QUICK CHECK WRITING ARE MUCH BETTER THAN QUICKBOOKS OR SIMILAR PRODUCTS. THE STABILITY, INVENTORY MANAGEMENT, A/R AND A/P FUNCTIONS MAKE IT A VERY FUNCTIONAL PRODUCT FOR ANY BUSINESS. AS A WEARER OF MANY HATS, I CAN USE THIS PRODUCT ON THE FLY TO ACQUIRE SALES INFORMATION OR FINANCIAL DATA THAT HELP ME MAKE QUICK DECISIONS TO IMPROVE PROFITABILITY AND GROW MY BUSINESS. I HIGHLY RECOMMEND THIS PRODUCT FOR ANY BUSINESS THAT NEEDS A COST COMPETITIVE PRODUCT WITH GREAT STABILITY, EASE OF USE AND IS SCALABLE FOR GROWTH.

Puntos a favor: VERY STABLE WITH NO "CRASHING." REGULAR UPDATES MAKE THE SYSTEM MORE ROBUST. REVIEWS AND QUERIES ARE SIMPLE STRAIGHTFORWARD AND INCLUDE MOST NECESSARY INFORMATION. ABILITY TO EXPORT DIRECTLY TO EXCEL MAKES CODE CHANGES AND PRODUCT UPDATES VERY EASY. SHORTCUT KEYS ARE VERY USEFUL IN SPEEDING UP DATA ENTRY AND PROCESSING. SECURITY PROTOCOLS LIMIT ACCESS FOR FUNCTION SPECIFIC EMPLOYEES.

Contras: PRE-PRINTED FORMS MUST BE USED FOR PICKING TICKETS INVOICES ETC...COULD USE .PDF OR SOME OTHER FORM CAPTURE. SOME MODULE QUERIES ARE UNAVAILABLE OR LIMITED IN SCOPE THOUGH I HEAR THEY ARE ON THE WAY.

Respuesta de proveedores

por Aquilon Software el 10/5/2013

Tom's comments are spot on. We are continually improving the product and will be releasing our new printing system within the next 3 months that will allow users to set up their own or use standard laser forms for all outgoing documentation.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/5/2013
Thomas C.
COO
Agricultura
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4,5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4,5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 19/5/2015

"Great software for the price - highly recommend"

Puntos a favor: Its a fully featured software system at a very good price. The vendor is very helpful and willing. It does everything we need for our business and has many features we hope to use in the future as we grow.

Contras: Because the software has been around for a while the vendor has not yet re-developed all of the software into their new interface. At first this was a problem but they are making good progress and when its complete its going to be a fabulous product. But I guess that's why its priced the way it is for now.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 19/5/2015