Sendinblue

¿Quién usa Sendinblue?

Ofrecemos una solución de marketing relacional todo en uno y asequible, creada para cualquier tamaño de negocio.

¿Qué es Sendinblue?

Sendinblue permite a las empresas desarrollar mejores relaciones con sus contactos a través del marketing automation, email marketing, email transaccional, SMS, chat, CRM y más. ¿Qué nos diferencia? Sendinblue está impulsado por un equipo de soporte a clientes de clase mundial y ofrece planes de precios asequibles para las pymes. La plataforma ofrece un conjunto de funcionalidades dentro de una sola y amigable solución. ¡Todo lo que necesitas para crecer y convertir!

Información sobre Sendinblue

Sendinblue

https://www.sendinblue.com

Fundada en 2012

Resumen de precios de Sendinblue

Sendinblue dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Sendinblue está disponible a partir de $25,00/mes.

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Precio inicial

$25,00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Sendinblue

  • Análisis y seguimiento del ROI
  • CTA personalizables
  • Campañas de goteo
  • Contenido dinámico
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Inteligencia de ventas
  • Marketing de búsqueda
  • Marketing social
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación
  • Seguimiento de visitantes de la web

Lista completa de Herramientas de automatización de marketing

  • Autorrespondedores
  • Biblioteca de imágenes
  • Campañas de goteo
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Correo electrónico activado por evento
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Editor de correo electrónico WYSIWYG
  • Encuestas de cliente
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscriptores
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web

Lista completa de Herramientas de email marketing

  • Base de datos de contactos
  • Contenido dinámico
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Pruebas A/B
  • Supervisión de correo electrónico
  • Verificación antispam

Lista completa de Herramientas de email transaccional

  • Archivo y conservación
  • Bandejas de entrada compartidas
  • Bloqueo de spam
  • Enrutamiento
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de firmas
  • Gestión de respuestas
  • Lista blanca/negra
  • Recuperación de datos
  • Respuestas prediseñadas
  • Supervisión de correo electrónico

Lista completa de Software de correo electrónico

  • Acciones activadas por evento
  • Base de datos de contactos
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Marketing por correo electrónico
  • Varias campañas

Lista completa de Software de gestión de campañas

Alternativas a Sendinblue

Más alternativas a Sendinblue

Reseñas de Sendinblue

Mostrando 5 de 485 reseñas

En general
4,4/5
Facilidad de uso
4,4/5
Atención al cliente
4,3/5
Funcionalidades
4,3/5
Relación calidad-precio
4,4/5
Jonahtan N.
Ingeniero
Desarrollo de programas, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/6/2020

"Mejores campañas"

Comentarios: Excelente atención del personal y buenos resultados de los usuarios que reciben mis e-mail

Puntos a favor: Puedo preparar mejores campañas de e-mail marketing y llegar a mas clientes. Es muy facil de preparar una comunicación y ademas la prueba gratis ofrece muy buenoa beneficios.

Contras: Los precios son muy altos para empezar. Deberia haber planes mas ajustados o un menú pars crear su propio pack de servicios.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/6/2020
Matthew V.
Marketing Manager
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/11/2019

"Great value for small businesses"

Comentarios: Really positive. I have been able to set up my own business and others with SendInBlue and they like it a lot. Definitely worth the value.

Puntos a favor: Very low cost with a lot of features including unlimited contacts. The only limit really is 300 emails per day max but when you are starting out with email marketing that's not a big deal, especially with newsletters. They have a very nice automation workflow process that has a lot of options similar to big competitors that cost more. Also, if you need to create a new email template it has the option to open a new tab and then easily refresh it, unlike other competitors. The API connection is easy to find and work with. Overall a great software solution for small businesses.

Contras: Not much of anything, I have seen other systems have a few more features in the automation builder but those were not really used anyway.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/11/2019
Julian S.
Founder/Strategic Director
Gestión de inversiones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/8/2020

"Best value in the business"

Comentarios: I've been doing email-centric marketing for years, and the game has changed over the last few years. If you're looking to move from an old-school platform like Mailchimp to a proper (email-centric, web-tracking) marketing automation platform, you're typically looking at expensive options (Marketo/Pardot/Hubspot/Eloqua). SendinBlue is more in line with a platform like Active Campaign, and while perhaps not as mature/feature-full, it is incredibly affordable for what it offers.

Puntos a favor: Fantastic contact management/filtering/segmentation
Modern web-tracking/lead-scoring capabilities
Modern marketing automation capabilities

Contras: A few non-core features are 'half-baked' (e.g chat widget doesn't have mobile apps for operators, who must rely on browser notifications; 'CRM' is really a bare-bones marketing-CRM, not a proper CRM that a sales team or larger organization could rely on).
Email builder could be a little more flexible (forces you to choose between raw HTML mode and page-builder mode)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/8/2020
Usuario verificado
VP of BI
Telecomunicaciones, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    1/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    1/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/8/2020

"Worst company to deal with - Stay away!"

Comentarios: Sendinblue is probably the worst company I have ever dealt with. Not only their support is close to inexistent for users with premium account, but they treat you like a criminal. I've been using them for almost a year, when suddenly they deactivated the account, saying there was a complaint. That's it: someone makes a complaint, you have no chance to defend yourself, and they DEACTIVATE the account???
What happens with all the customer information I had stored there? What happens with the SMS credits I purchased? What happened with the monthly subscription?
Went on their Facebook page and guess what, I found at least 2 other customers having the EXACT same issue. Which FB page is also a joke, there's no engagement with THEIR customers.
Now I understand why they are such a cheap alternative.... because their service is the same: cheap

Puntos a favor: There are no pro's, you have to figure it our yourself, and even the information posted on their website contradicts with real life usage

Contras: No customer support, even if you have the Premium account, they have no respect for that. Their Social Media is also irrelevant, even their CEO's Linkedin account is irrelevant. His contact info on the Linkedin page is incorrect. My advice? Stay AWAY!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/8/2020
Kevin W.
Director of Online Education Technology
Aprendizaje en línea, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/6/2020

"Amazing Value, Versatile, Poor Customer Support"

Comentarios: Excellent, reliable, versatile, and easy to use product at a great price with limited poor support.

Puntos a favor: Great value! Dedicated IP, transactional email, marketing automation that includes emails and SMS, easy integration with WooCommerce and Google Analytics.

Contras: Support is terrible. They got a second star because they are helpful sometimes and at least there is support. I have had many unnecessary back and forth emails because support did not read my original request carefully or did not understand it, and I really make an effort to be thorough and clear. A number of times I have had to simply come up with my own workaround because resolution was so painfully slow. I think their primary support is in France and their more advanced technical support is in India which can add to the delay in response and make unnecessary back and forth more frustrating. What compounds this problem is that their documentation is lacking and sometimes inaccurate so I was not even able to serve myself in some instances, even with great effort and internal expertise. All that said, I still consider the value worth it but be prepared to solve timely things without SendinBlue's support. There are also some quirks that you'll need to learn. For example, what they call a template is not a template at all but simply an automated email. There is no concept of a template in SendinBlue: that is, if you want to change your email footer across 50 automated emails, you need to make the change 50 times.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/6/2020