simPRO Software

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Por simPRO Software

¿Quién usa simPRO Software?

simPRO ha sido creado para contratistas de oficios en espacios residenciales y comerciales, lo que incluye los rubros de electricidad, seguridad, climatización, protección contra incendios, audiovisual profesional y fontanería.

¿Qué es simPRO Software?

simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos creada por y para contratistas de oficios. Si luchas para presupuestar trabajos, administrar proyectos de múltiples etapas, gestionar inventarios y conectar la oficina con el campo o cualquier otra área del flujo de trabajo, simPRO te proporciona una plataforma optimizada para abordar los desafíos acuciantes y ayudarte a aumentar la productividad y las ganancias. Más de 120 000 profesionales de oficios especializados confían en simPRO para la gestión de su flujo de trabajo.

Información sobre simPRO Software

simPRO Software

http://simprogroup.com/us

Fundada en 2002

Resumen de precios de simPRO Software

simPRO Software no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de simPRO Software

Programas de instalación de sistemas de seguridad
Costes de trabajo
Digitalización de documentos
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de clientes potenciales
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Acceso móvil
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de pedidos de trabajo
Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del tiempo
Costes de trabajo
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Programación
Seguimiento de equipos
Seguimiento de garantías
Acceso móvil
Facturación
Gestión de calibración
Gestión de inventarios
Gestión de llaves y cerraduras
Gestión de técnicos
Mantenimiento preventivo
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Control de inventario
Enrutamiento
Facturación
Gestión de contratos
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Portal de autoservicio
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Control de inventario
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Programación del mantenimiento
Seguimiento del historial de servicios
Base de datos de costes
Comercio e industria
Ensamblaje premontado
Estimación de costes generales
Estudio de materiales
Gestión de montaje
Importación y exportación de datos
Para contratistas generales
Pedidos de cambio
Presupuestos y ofertas
Acceso móvil
Base de datos de contactos
Cobro de pagos en el terreno
Enrutamiento
Facturación
Firma electrónica
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de tiempo en línea
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Facturación
Gestión de calibración
Gestión de inventarios
Gestión de llaves y cerraduras
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de técnicos
Mantenimiento predictivo
Mantenimiento preventivo
Programación
Seguimiento de activos
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Alertas y notificaciones
Creación de informes/análisis
Equipamiento
Gestión de almacén
Gestión de inventario de fabricación
Gestión de inventario de minoristas
Gestión de proveedores
Gestión de renovaciones de pedidos
Gestión multicanal
Identificación del producto
Optimización de inventario
Previsión
Control de inventario
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Programación del mantenimiento
Seguimiento de equipos
Seguimiento de garantías
Acceso móvil
Compras
Gestión de inspecciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de proveedores
Lista de tareas (to-do list)
Mantenimiento predictivo
Programación del mantenimiento
Recordatorios
Supervisión de condiciones
Base de datos de clientes
Citas recurrentes
Control de inventario
Creación de órdenes de trabajo
Enrutamiento
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de trabajos
Mantenimiento preventivo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Configurador de productos
Creación de marca personalizable
Gestión de catálogos
Gestión de contactos
Gestión de descuentos
Gestión de precios
Portal de clientes
Presupuestos automatizados
Aplicación móvil
Base de datos de clientes
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del historial de servicios
Base de datos de subcontratistas
Creación de informes/análisis
Gestión de documentos
Gestión de la conformidad
Gestión de la seguridad
Gestión de ofertas
Gestión de subcontratistas
Gestión de trabajos
Presupuestos
Programación
Seguimiento de cualificación
Seguimiento del tiempo
Control de inventario
Gestión de activos fijos
Gestión de equipos
Gestión de incidentes
Gestión de inspecciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de proveedores
Gestión de visitantes
Gestión del espacio
Mantenimiento preventivo
Para colegios
Planificación de instalaciones
Programación de salas
Propiedades comerciales
Propiedades residenciales
Creación de informes de sobrecostes
Gestión de facturas
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de órdenes de compra
Nomenclaturas
Pedidos de cambio
Presupuestos y estimaciones
Presupuestos y previsiones
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de los costes de producción
Seguimiento de porcentaje de progresión
Seguimiento del tiempo
Acceso móvil
Enrutamiento
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de químicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Base de datos de costes
Comercio e industria
Estudio de materiales
Facturación
Gestión financiera
Importación y exportación de datos
Mantenimiento de equipos
Presupuestos y ofertas
Programación
Tarifas de trabajo

Reseñas de simPRO Software

Mostrando 5 de 71 reseñas

En general
4,2/5
Facilidad de uso
4/5
Atención al cliente
4,1/5
Funcionalidades
4/5
Relación calidad-precio
4,1/5
Lori M.
President
Seguridad pública, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/1/2019

"Best overall Service/Project Software on the Market"

Comentarios: It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Puntos a favor: simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Contras: It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Respuesta de proveedores

por simPRO Software el 10/1/2019

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/1/2019
Rob H.
Vice President
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/10/2019

"Robust and intuitive field management software"

Comentarios: Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Puntos a favor: When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Contras: There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Respuesta de proveedores

por simPRO Software el 21/10/2019

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient.

We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/10/2019
John H.
CEO
Ingeniería industrial o mecánica, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    2/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    2/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 16/11/2019

"Think Twice"

Comentarios: Support is lacking made several attempts while in Denver to meet with our customer support member and on three separate occasions they failed to meet with me that was all I need to realize simPRO does not care about longevity of their clients. They don't listen to our needs or concerns but inform us we need more training

Puntos a favor: Dispatching, Purchase order, Estimating and billing portion of the software top notch flow great to together awesome

Contras: Job costing, tax reporting time tracking and reporting don't function well In fact to tools you would need to manage your business don't work

Respuesta de proveedores

por simPRO Software el 19/11/2019

Hi John,

Thank you for your feedback. We're happy to hear that simPRO has helped you with dispatching, estimating, and billing. Our dedicated Customer Success & Support team at simPRO is available 24/6 via online chats and phone. We value our customers and are here to solve any issues you have within simPRO. Additionally, our Customer Success team was specifically developed to help our customers over the long run with consultation beyond the standard technical support. We also welcome customers to visit our Denver office. However, we are under no obligation to meet with customers outside of a work setting. Please reach out to Customer Success at [email protected] if you would like to discuss this further.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 16/11/2019
Robert S.
Owner
Seguridad e investigaciones, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/10/2019

"SimPRO and ProSec Integration"

Comentarios: SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and labor costs very effectively. Once you are properly trained and understand how the system works, preparing quotes is quick and the documents are professional looking.

Puntos a favor: Job costing is an important concern for us and SimPRO does an excellent job of tracking job costs. We are hoping for continual development in the ease of use for tracking labor and time on the job, but overall, SimPRO does a great job of job cost management.

Contras: Seems clunky and non-intuitive at first and training from SimPRO after the initial roll out is not complimentary and quite costly. Also, there are some features that I wish could be improved, such as contract / agreement integration and a more intuitive way to find / locate jobs on the fly using the mobile app. I am looking forward to the rollout of the new SimPRO Mobile app, which may address the later concern.

Respuesta de proveedores

por simPRO Software el 21/10/2019

Hi Robert, thanks for your feedback. We're glad that simPRO has helped your business with job costing. Regarding searching for jobs, the new simPRO Mobile app not only eases tracking of labor time, but it also allows users to search for jobs that are scheduled or assigned to you and all pending and progress jobs. Check out this page for more details: https://www.simpro.us/solutions/simpro-mobile.

We also appreciate your feedback on the initial implementation and training. We understand it's a time and financial commitment. Because simPRO touches every area of your business, allowing 4-5 days of training means we can work through your unique workflow to customize the content to specifically align with your business goals. We ensure everyone on your team understands how to get the most from simPRO, so you can get up and running as quickly as possible.
Best, Team simPRO

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/10/2019
Joel A.
Operations Manager
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/10/2019

"simPRO works well for our us"

Comentarios: The software has really improved the overall functionality of our business as a whole. There are flaws in the simPRO Enterprise software... but I would still say that it is the best software for our business, that I could see. We tried many other software packages... and none of them had as many features and worked as well with our workflow.

Puntos a favor: The workflow in simPRO is quite comprehensive and yet logical. We love the ability to turn a lead into a quote... then track it into a job, and to an invoice and payment. The fact that our staff can login to the software anywhere in the world makes working on the road so easy. Quoting in simPRO can be easy and straightforward when the software is set up properly. The simPRO Mobile App is logical and easy for our technicians to add time and materials to in the field. The ability to easily add photos and attachments to the job is a nice feature. Also, tracking asset information and test readings is another great feature. Invoicing is logical and fairly easy. Taking payments and giving credit memos is also very easy to do. Inventory management, purchase orders, vendor receipts and vendor invoices are all handled quite well. We struggle keeping up with our vendor receipts, but we like the workflow. We also like the project management aspect of the software.

Contras: Learning the software was hard for a lot of our employees. Although the software is logical, it's not always straightforward to do certain tasks. Because simPRO is such a global software, certain features do not always translate to Canadian business practice. We find the inventory management part of the software to be a little overwhelming.... and adding/removing parts on work orders can be hard.

Respuesta de proveedores

por simPRO Software el 14/10/2019

Hi Joel, thanks for your review! We're happy to hear that simPRO has helped your business in so many areas of your workflow. If you ever run into any issues or need help with any simPRO features, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/10/2019