Track-It!

¿Quién usa Track-It!?

Solución de help desk y gestión de activos de TI para todas las empresas, con funciones como creación de casos de atención al cliente, envío de correo electrónico automatizado, priorización, notificaciones/derivaciones, creación de informes y más.

¿Qué es Track-It!?

Sistema de help desk y gestión de activos de TI totalmente integrado, diseñado para las pequeñas y medianas empresas, con el objetivo de ser asequible, fácil de instalar y configurar y fácil de usar. Track-It! incluye módulos de help desk, gestión de activos, gestión del cambio, compras, autoservicio, paneles, informes, SLA (acuerdos de nivel de servicio, por sus siglas en inglés) y reglas comerciales, entre otros.

Información sobre Track-It!

BMC Software

http://www.bmc.com

Fundada en 1980

Resumen de precios de Track-It!

Track-It! no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Track-It! está disponible a partir de $995,00/una vez.

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Precio inicial

$995,00/una vez

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Track-It!

  • Alertas y alzada
  • Almacenamiento de documentos
  • Chat en tiempo real
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Integración de correo electrónico
  • Integración de redes sociales
  • Macros y modelos de respuestas
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de interacciones
  • Supervisión de redes

Lista completa de Software de help desk

  • Acceso móvil
  • Base de conocimientos
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control remoto
  • Gestión de SLA
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de service desk

Alternativas a Track-It!

Más alternativas a Track-It!

Reseñas de Track-It!

Mostrando 5 de 68 reseñas

En general
4,1/5
Facilidad de uso
4,1/5
Atención al cliente
4,2/5
Funcionalidades
4/5
Relación calidad-precio
4/5
Miguel N.
Information Technology Project Manager & Quality Assurance
11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/2/2018

"Solid option for companies seeking a home grown solution !"

Comentarios: Control of all my IT department, Assets, ticketing, workload, licences, puchases and knowledge base!

Puntos a favor: This is a product that will satisfy your needs, but you have to configure it to do so, all the modules are based and linked among them so this will be a easy to use tool!

Contras: there's no service Catalog, but you can cuastomize one in the categorization and schedule module!, I also think that the module regarding to Training could be a bit more rich in terms of having the course materials in there.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/2/2018
Richard R.
Customer Care Manager
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 8/7/2020

"Track-It! 20xx: The next generation"

Comentarios: A positive experience and comfort provided that True North Service Management Solutions Ltd have vast knowledge and experience of Track-It! and can provide professional services for migrating from 11.x, installation and configuration, training and even report writing.

Puntos a favor: The rewrite of Track-It! addresses a lot of previous concerns from reviews of 11.x and prior. It is 100% web based, has a mobile app, built in report writer and a strong ITAM offering with Client Management for Track-It that also has a CMDB, SLM, Remote Mgt, Patch & Deployment and allows you to easily manage your compliance.

Contras: Would be nice to be able to add custom fields, but there’s a number of custom fields available that can be removed from the form with the designer so not a major issue.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 8/7/2020
Paul G.
VP of IT
Hostelería, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/2/2018

"TrackIT is an average product that has not changed much in 10 years"

Puntos a favor: The locally installed sql database is handy for customizations and integrations. Trackit allows for nested work orders, which I've noticed several other products do not have this feature...

Contras: Lets be clear - Trackit is late 90s early 2000s style thick client app. The web client design is very similar to the thick client. Very little thought put into software quality attributes such as speed or usability. The asset inventory client is bug ridden. We could never get the service to inventory the last 15-20% of computer assets. The server side inventory service would routinely crash as well. The limits on custom work order fields were a problem. The global search across work orders is slow (several minutes) and routinely never returns results. Robust search capability is critical in my opinion. Trackit support has somehow convinced itself this is an unsolvable problem. Overall, it is apparent that BMC dev team is focused elsewhere.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/2/2018
Italo P.
Supervisor
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/3/2018

"I have worked for more than 4 years with the application and it is very useful to classify incidents"

Comentarios: Good control of the Helpdesk department management and reporting

Puntos a favor: The knowledge database is very broad, it is very good to classify types of incidents and to measure the productivity of the work team.
Its cost is not very high

Contras: Apparently there is no version for Android or IOS, sometimes I think the application is a bit slow and the design is a little outdated.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/3/2018
Amanda W.
Applications Analyst
Hospital y atención sanitaria, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 27/2/2020

"Track-It Helps Me Stay Organized"

Comentarios: Our experience has been great! Helps delegate and track issues in an easy way.

Puntos a favor: Track-It Helps Me Stay Organized. I love being able to see all my assigned tickets in one spot and see the updates to the issues. The e-mail notifications are useful, too!

Contras: I don't really have any complaints about the software. We uses it daily and will continue to do so.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 27/2/2020