¿Qué es Buildertrend?

Únete a más de 700 000 usuarios y administra tu empresa de construcción o remodelación con el galardonado software de gestión de construcción Buildertrend.

Programación en línea, órdenes de cambio, gestión de documentos, fotos, selecciones de clientes, garantía, órdenes de compra, administración de clientes potenciales, entre otros.

Basado en la nube, los usuarios inician sesión desde PC, computadoras portátiles, iPads y teléfonos. Las notificaciones automáticas ayudan a los constructores a gestionar sus operaciones en tiempo real, brindando a sus suscriptores, proveedores y clientes una mejor experiencia.

¿Quién usa Buildertrend?

Buildertrend es ideal para constructores de casas, remodeladores, contratistas especializados y contratistas generales.

¿Dónde se puede implementar Buildertrend?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Buildertrend
  • Ubicado en Omaha, EE. UU.
  • Fundada en 2006

Asistencia de Buildertrend

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Buildertrend
  • Ubicado en Omaha, EE. UU.
  • Fundada en 2006

Asistencia de Buildertrend

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Buildertrend

Buildertrend Software - 1
Buildertrend Software - 2
Buildertrend Software - 3
Buildertrend Software - 4
Ver 5 más
Vídeo de Buildertrend
Buildertrend Software - 1
Buildertrend Software - 2
Buildertrend Software - 3
Buildertrend Software - 4

Comparar el precio de Buildertrend con productos similares

Buildertrend

Buildertrend

$99,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
Sin información del proveedor sobre los precios
Versión gratuita
Prueba gratis
$349,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
Sin información del proveedor sobre los precios
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Buildertrend

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis hipotéticos
  • Aplicación móvil
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Calendario de personal
  • Captura de fotos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Costes de trabajo
  • Edificios residenciales
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Facturación
  • Facturación de proyectos
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Generación de propuestas
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de carteras
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de permisos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Herramientas de colaboración
  • Informes de avance
  • Integración contable
  • Modelos personalizables
  • Para la industria AEC
  • Planificación de proyectos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • RFI y envíos
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Uso compartido de archivos
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas a Buildertrend

Es el software que ayuda a los contratistas de techos y exteriores a gestionar el canal de ventas y comprender mejor el rendimiento.
Como uno de los mejores CRM según los usuarios de QuickBooks, Method optimiza tu negocio desde el cliente potencial hasta las ventas repetidas y todo lo demás.
HubSpot CRM es el CRM 100 % gratuito, flexible e intuitivo que encantará a tu equipo de ventas.
Incluye un sistema de gestión de contactos y un sistema de seguimiento de clientes potenciales, que enumera las listas de clientes potenciales.
Software basado en la nube para la gestión de tareas de una empresa de construcción. Más de 30 características diferentes y otras que se agregan constantemente.
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.
Software de construcción todo en uno para administrar contabilidad, costos de trabajo, nómina, clientes, oportunidades, materiales, mano de obra y equipos.
Cloud-based job management tool that helps firm manage leads and track job progress and equipment through automated alerts.
Una plataforma única para todas tus necesidades de gestión de proyectos; desde presupuestos hasta hojas de horas, seguimiento de trabajos y costes, creación de informes y más.
Software empresarial de base de datos única compatible con todas las actividades de construcción de viviendas desde, preventa a servicio de garantía. ¡Disfruta de una demostración hoy!
Bluebeam Revu 2015 presenta nuevas funciones y mejoras altamente muy solicitadas para automatizar y agilizar los procesos de trabajo fundamentales.
Software de gestión de proyectos de construcción diseñado por constructores para constructores.

Opinones de Buildertrend

Evaluación media

En general
4,5
Facilidad de uso
4,3
Atención al cliente
4,7
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,3

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
52%
4
39%
3
7%
2
1%
1
0%
Shahidul
Shahidul
Project Management Expert en Bangladés
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Love everything other than the pricing

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: When I started working with a team from Signature Building Systems, I first "met" Buildertrend, since then it's been a fun ride. I did change a lot for the team since then (which is kind of what my thing), and probably upped their productivity by a lot.

Puntos a favor:

More than their financial and sales solutions, unique features, I loved how much resources they had for someone new! Though I have used tons of PMS over the years, there's always something new with them, all of them. So, the resources helped me to run through them, fast.

Contras:

They are excellent! Don't get me wrong. But god, they are pricey! I have this thing for most PMS though! I think they charge a bit too much.

Richard
Project Manager en RU
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Streamlines so many parts of our business

5,0 hace 2 años

Comentarios: Very good. If youre going to integrate BT make sure you take it on a section at a time. Dont try and open up too many sections to your team These guys have given a lot of thought to the software and it forms an amazing backbone for any client facing construction business. We couldnt last the day without it.

Puntos a favor:

This software is outstanding in many different areas We initially purchased it initially to manage our clients selections for new homes and it quickly got integrated elsewhere to the point its the backbone of many of our processes We use this now to manage client change order (it pays for itself on this alone every month) selections, materials ordering from site, daily logs, H&S management, RFI's for the design team and photo storage and programming to name but a few We couldn't go back to the old ways of doing many of these There are a lot of different features and you'll certainly find many that'll make it worth your while to use Oh and the customer support is ace

Contras:

Overall roll out is great and intuitive but you do need to comit to integrating BT to your business and this takes time and effort. THis is a software that gives back 10 fold what you put in, but it does need your comittment.

Respuesta de Buildertrend

hace 2 años

Richard, thank you so much for your honest review and feedback! We appreciate you sharing how Buildertrend works for Appletree Estates, and we feel so lucky to have you as customers.

Brett
Operations en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Good Value

4,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: While in general we've been happy but our frustration points have pushed us to look at others. There may be other programs that work like BuilderTrend but we haven't found anything that gives us what we're looking for. While BT has made strides recently we would like to see more industry standard issues resolved on the back end. For the money though it is reasonable.

Puntos a favor:

Documentation preservation. Job organization

Contras:

Accounting does not follow basic industry standards. We've have had invoices rejected because there is basic information missing like issue and due date. We don't care about print date. Is that industry standard?

Danielle
Ha utilizado el software durante: No especificado
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice
3,5 hace 10 años

Comentarios: We are a boutique custom home builder; each project is unique and personalized. Although I was not involved in the selection of this software, my understanding is that we wanted a program that could be accessed by all the parties involved, handle the scheduling and move us away from paper checklists - ultimately allowing all users to be both informed of changes and to be able to plan for future events without having to directly communicate with each person. As far as scheduling goes this system has failed. It has caused more time consuming questions. My complaint is that you can only link item to item by a (or a couple) predecessor(s) that, ultimately, the program struggles with which item is next in the list if a few of them share the same linked task. Also in a best case scenario, this scheduled list is how you build a house - but in most cases something, whether it be trade related or whether related or inspection related, cause a task to be delayed but the other ones would continue on schedule however the program has linked the start date to the the delayed task and now the whole calender is messed up. Or perhaps the exterior of the house generally starts after framing and roofing but maybe a winter storm makes this impossible so you continue the interior for weeks. Then you try and adjust backwards and because your best case scenario template stated it should commence at framing completion and you delayed that. Thus your left with a domino affect of wrong dates. and a series of emails sent to vendors informing them of the delay that really didn't apply to them. So they change schedules and you are left with no trades to do the interior work that in your mind could and should be fine. I also find that the program doesn't offer enough flexibility in the selection section. It allows me to upload a previously created document to be stored that a homeowner could then log on and download. They then fill out and can't re-upload this document, so they are forced to fax or scan and email back to us. This is neither time effective nor practical. Perhaps it would be better if we were able to create a checklist that was interactive in this section, similar to the change orders where we type out the change and the client could update decisions. In our company we don't limit our clients to three choices of floor plans and two cabinet doors and 4 granite selections, they are free to choose anything they can dream of. As a result we cannot load a document that would apply to all builds. However, I believe the change orders tab is well thought out, easy to use and provides all the options to make it a valuable asset. The warranty section does a great job of tracking and notifying and saving time and assuring that service and warranty items are handled and accepted. The daily log and messaging capabilities that allow us to keep a record of notes or messages in one area logged by date and job site is extremely valuable and a good system. Furthermore, the software as a whole is easy to learn, has a logical and simple layout so even those who are not computer savvy can fumble through without creating errors and won't be too intimidated by the complexity of the software to attempt to use it. Finally, the technical support and training provided is always quick to help resolve an issue or aid in a question. New training is scheduled in a very quick time frame for free and is tailored to the person that requires it. This is handled exceptionally well in a time when often companies forget you exist once the purchase is complete. So, we have decided that we will use BuilderTrend for those things that they excel at and don't use it as a scheduling tool.

Kristi
Designer/manager/sales en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Essential (can’t function without it)

5,0 hace 3 meses

Puntos a favor:

Lots of help for new comers/employees. Listens to feedback on how to masks software better. Reminders, schedule and to-dos make employee productivity so much higher. Lead management is all in the same software. Financial reports are convienent. Track your POS easily. So much more!

Contras:

Nothing. This software makes running and working in a complex industry so much more manageable.